Logo
Bydgoskie Studium Ekofilozofii

policealna szkoła zawodowa
z uprawnieniami szkoły publicznej

Bliżej sukcesu

Czy można samemu odmienić swój los i osiągnąć sukces ?

Nie czekaj na szczęśliwy przypadek i na to, że ktoś Ci pomoże, jeżeli chcesz by Twoje życie było ciekawsze i pełne sukcesów, zmień sposób myślenia o nim i o sobie.
Tak naprawdę to każdy sam kreuje swój los, choć nie każdy ma tego świadomość. Nasze myśli mają siłę twórczą i o czym myślisz przeradza się w naszą rzeczywistość. Jeżeli chcemy życia pełnego radości i szczęścia, to i nasze myśli muszą być takie. To co nas spotyka jest odzwieciedleniem wzorców zakodowanych w podświadomości.
Zmieniając myśli negatywne na pozytywne możemy zmienić siebie i swoje życie. Podświadomość realizuje każdy obraz, który przechowujemy w świadomym umyśle.
Zacznij od dzisiaj, od przeprogramowywania swojej podświadomości. W tym celu używaj AFIRMACJI, które są pozytywnymi myślami, narzuconymi podświadomości w celu osiągnięcia pożądanego rezultatu.

Przy tworzeniu afirmacji należy przestrzegać następujących zasad:

  1. Afirmacje muszą być osobiste. Tylko Ja mogę zmienić siebie i swoje życie. Ja ............ (imię).
  2. Pozytywne (bez zaprzeczeń): jestem zdolny, pracowity, dobrze zorganizowany, zdrowy (podświadomość nie rozumie słowa NIE - nie używajmy więc afirmacji np. "Ja ........... nie boję się", lecz "Ja ............ jestem bezpieczna/y".
  3. Teraźniejsze: teraz, a nie w przyszłości (podświadomość potrzebuje obrazu tego, co chcemy uzyskać, jakby to już istniało (jestem szczupła - nawet jeżeli daleko mi jeszcze do tego).
  4. Kreowane: musimy stworzyć dokładny obraz tego, co chcemy otrzymać, czego oczekujemy i w jakich warunkach.
  5. Powtarzane: wielokrotnie każdego dnia w pierwszej osobie z użyciem własnego imienia (pisane, powtarzane, odsłuchiwane z taśmy magnetofonowej).

Przykłady afirmacji (w miejsce kropek wstaw swoje imię):

  1. Ja ............ lubię siebie i akceptuję swoje działania.
  2. Ja ............ jestem swoim najlepszym przyjacielem.
  3. Ja ............ z łatwością się wypowiadam i potrafię wyrazić swoje zdanie.
  4. Ja ............ uczę się łatwo i z przyjemnością.
  5. Ja ............ jestem pracowity i dobrze zorganizowany.
  6. Ja ............ mam dobrą pamięć i potrafię logicznie myśleć.
  7. Ja ............ lubię zdawać egzaminy i osiągam dobre wyniki.
  8. Ja ............ jestem odpowiedzialny w każdej sytuacji.
  9. Ja ............ potrafię skutecznie porozumiewać się z innymi ludźmi.
  10. Ja ............ zasługuję na miłość i szacunek.
  11. Ja ............ potrafię osiągać cele jakie sobie stawiam.

Spośród proponowanych afirmacji najlepiej wybrać jedną najbardziej znaczącą dla siebie (jeżeli jest ich kilka zacząć od samoakceptującej i podnoszącej poczucie własnej wartości) dołączając do niej myślokształt czyli wyobrażenie tego, co pragniemy uzyskać i w jakich warunkach.
Afirmacje powtarzamy w myślach lub głośno, piszemy lub odsłuchujemy nagraną na taśmę magnetofonową wielokrotnie w ciągu dnia, nieraz przez wiele tygodni.
Dla wzmocnienia działania afirmacji możemy używać jej również w drugiej (TY) i trzeciej osobie (ON/ONA) z użyciem swojego imienia, np.:

Podświadomość dodatkowo "usłyszy" co mówię do nas "Ty .......... jesteś.........." i co mówię o was "On/a ...... jest........"

Jeżeli będziemy wytrwali i cierpliwi na pewno osiągniemy sukces. Z naszego umysłu znikną bloki, które uniemożliwiałyby spełnienie się afirmacji. Nie można jednak siedzieć "z założonymi rękoma" i czekać - trzeba działać i konsekwentnie dążyć do wyznaczonego sobie celu.

Powodzenia !


Pedagog radzi - Ewa Waligórska:

Sposób na stres ?

Kilka praktycznych rad, które pozwolą nam uniknąć niepotrzebnych napięć:

  1. Spróbuj się realnie oceniać. Pogódź się z tym, jaki jesteś.
  2. Miej do siebie pozytywny stosunek. Jeśli cierpisz na kompleksy, weź kartkę, wypisz na niej silne strony swojej osobowości, pozytywne cechy i zerkaj na nią od czasu do czasu.
  3. Planuj swój czas. Wszystkiego na raz i tak nie zdołasz zrobić dobrze.
  4. Nie używaj słowa "powinienem". Pozbądź się myśli zaczynających się od słów: "muszę", "należy". Po prostu zrób to "coś".
  5. Uważaj na to co mówisz. Zamiast stwierdzać: nie znoszę bałaganu, powiedz: "nie lubię". Kiedy wykrzykujesz "nie znoszę", "nie cierpię", życzenie przeradza się w konieczność i to powoduje stres.
  6. Śmiej się choć od czasu do czasu. Szczery śmiech może rozładować powstałe napięcie.
  7. Najpierw uspokój się, a potem mów. Rozdrażnienie jednej osoby udziela się drugiej.
  8. Pokonuj stres na piechotę. Ćwiczenia fizyczne są naturalnym środkiem uspokajającym, ponieważ przyspieszają spalanie nadmiaru adrenaliny.
  9. Wesprzyj się na ramieniu przyjaciela. Gdy jesteś lubiany przez przyjaciół, łatwiej pokonać stres.
  10. Zwróć się do specjalisty. Zrób listę problemów, z którymi się najczęściej borykasz i fizycznych objawów stresu. Dowiesz się wtedy z czym zdołasz uporać się sam, a co wymaga jednak interwencji specjalisty.

Matura !

Jeśli nie chcesz przeżyć całkowitego "zaćmienia umysłu" podczas egzaminu, to:

  1. Nie kuj do białego rana ! Co najmniej na 12 godzin przed egzaminem przerwij naukę i zapadnij w ośmiogodzinny sen. Pamiętaj, że człowiek zmęczony robi wrażenie nie tylko słabo przygotowanego, ale także mało rozgarniętego.
  2. Pomyśl, ile jeszcze stron możesz przeczytać w ciągu jednej nocy: 50, 100 ? Ile z tego naprawdę zapamiętasz? Świeżo nabyta wiedza przesłoni dawną, nie najlepiej utrwaloną (jest tzw. transfer negatywny).
  3. Pamiętaj, że umiarkowany niepokój jest pożądany w uczeniu się, bo mobilizuje do większego wysiłku. Zbyt silny działa jednak hamująco.
  4. Rano w dniu egzaminu wstań godzinę wcześniej. Unikniesz nerwowej krzątaniny.
  5. Sprawdź, czy masz długopis (zapasowy także), chusteczkę do nosa i kilka orzeźwiających cukierków.
  6. Zjedz lekkie śniadanie. Nie przeciążaj zbytnio żołądka. Do trawienia potrzebny jest bowiem dopływ krwi i tlenu, a tego samego potrzeba twojemu mózgowi.
  7. Przejdź część drogi do szkoły piechotą. Dotleń się, oddychaj głęboko. Myśl o wszystkim, tylko nie o egzaminie.

Powodzenia !

Poprzednia strona